Sleepyhead

Kul att vakna runt 6 och vara sådär äckligt illamåendehungrig.

Drömde om nyårslöften. Om överbelastade gym och folks maniska ögon (ett fenomen som klingar av i februari). I år har jag själv inga nyårslöften. Jag orkar inte. Förstår inte poängen. Alla som ska överdriva så mkt, lovar sig själva att träna varje dag, äta nyttigt, osv, osv. NEJ, känner jag bara. Jag tränar när jag vill. Äter vad fan jag vill och gör det som jag för stunden känner för om det inte är alldeles för opassande. Man ska vara snäll mot sig själv och lyssna efter vad man verkligen vill och klarar av. Sedan måste jag ju visserligen sätta press på mig själv ibland för att uppnå vissa saker, men om jag känner att detta behövs, då fixar jag det och inget löjligt nyårslöfte behöver hjälpa mig med detta.



Nyår asvlutades med julgransdans till störda låtar klockan fem på morgonen. Muy divertido. Innan dess intogs en nattlig måltid i form av oxfilé och potatisgratäng. Glömde totalt bort den misslyckade "fekken" som vi tidigare under kvällen till vårt stora förtret hade besökt. Jag säger då det, stanna hemma om det är kul, utmana ej ödet, rubba ej balansen, sök ej efter bonusklappar i granen. Nej liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0