Hyresdjungeln

Hehehe. Alltså, jag vill helst inte dela lägenhet med random okänd person där jag måste ha det sovrum som också är kökets enda ingång. Ehm, visst är det kul att ständigt få gäst/gäster på besök men någon form av privacy känns ju faktiskt lite angeläget. Jag vill inte heller bo i kollektiv på hästgård 2 mil utanför Lund. Och inte heller med gammal rasistisk löstandspensionär som söker "SVENSK MEDBORGARE" till sitt smaklöst inredda radhus 1 mil utanför centrum. Fy fan. Andra alternativ då? Betala en förmögenhet för klaustrofobiframkallande korrerum utan egen dusch där man delar kök med 15 andra. Bo under extrema regelförhållanden i uberkristen familj på landet, "bara 5 km till busshållplatsen som på enbart 25 min tar dig in till Lunds centrum". Smidiiiigt.

Fast juste...ÄR JU INTE ENS ANTAGEN ÄNNU, hahahaha. Jag har gjort en sen anmälan, var dessutom sen med min sena anmälan. Divertido. Kommer kanske in efter uppropet på måndag, någon hoppar säkert av. Sååå, kanske ska kasta mig på bussen på söndag, hoppas på lite tur och öppna upp armarna och hjärtat för hästgården! Jag döööööör.

Och what's up med invandrarhatet? Blir äcklad och ursinnig. Så många annonser som betonar vikten av att boendesökande skall vara av svensk härkomst. "OBS: ENDAST SVENSK MEDBORGARE", "Svenskt modersmål, ett krav", osv. Skåne: SDs största röstkrets. Jahapp. Trevligt.

Och snälla, har folk inte någon som helst koll på hur man "marknadsför"? Tittar runt på bilder som folk lägger upp föreställande boendealternativen. Herregud. VGA for life eller vaddå? Samtliga bilder är är suddiga, vända åt fel håll och inte minsta representabla. Typ "- Åh, jag fotar min lägenhet när persiennerna är neddragna och när jag inte har städat, gör det dessutom med min mobilkamera, Nokia 3310". Fantastiskt.

Om jag vore en människa som dömmer ut hela folkslag utifrån enskilda personer (heheh, är jag nog ibland) så skulle jag säga att mååååånga skåningar verkar vara både lite dumma i huvudet och RASSAR!!!! Fördomar? JAAA. Fast alltså, NEJ, vad dum jag är. Har träffat många skåningar som är både intelligenta och trevliga. Så nej, tar tillbaka mitt fördomsfulla uttal. Fel av mig. Så, känns bättre nu!! Hurra.



Bild från annonsör! SERIÖST??? MVG på denna bild. Vilken skärpa, vilket ljus! Gör köket rättvisa! Eller kök och kök...


/Julia


Kommentarer
Postat av: elsa

korridor är det bästa! <3<3 i de flesta korridorer har man egen toalett och dusch, och det går faktiskt bra att dela kök med andra :) (oftast)

2012-01-10 @ 01:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0