Everyday People

Resan hem var ytterst behaglig. Höll på att missa tåget pga kombinationen av djupsnö och brutalt tung rullväska. Liksom skottade fram helvetet till stationen. Total vikt: 70 kg. Fick nämligen dra runt på, inte bara väskan utan även 54 kg snö som drogs upp och samlades i väskfören som ett litet extra, mindre välkommet bagage. På tåget åts det tonfisk för full rulle av samtliga resenärer och en barnvagnsmamma placerade sitt vagnhelvete på hyllan ovanför mitt huvud, vilket bidrog till kyliga snödroppar i min stackars skalle under X antal timmar. Hann även med ett ljuvligt stopp i spännande Hässleholm. Anlände där klockan 17 en lördag och ALLT var stängt. Förutom Subway då. Fick i mig en torr macka samtidigt som jag blev trackad av en förortsalkis, 60+. Under sista tågresan spydde ett barn upp hela dagens matintag cirka 1 meter från min sittplats vilket i sin tur ledde mig till ett fruktansvärt illamående och X antal minuters uppspyende av torrmackan på underbar, skakande lodistoalett. Anlände efter vad som kändes som 20 år myckeeeet försenad till Stockholms central varpå jag spenderade 30 minuter väntandes i bitande vinterkyla medans mina skor långsamt bröts ned och förlorade i färg pga det oavbrutna snöslasket.

/Julia, kvinnan som ser det halvfulla glaset!


Vi lyckades iaf efter problem få till en liten utgång i Halmstad. Började kvällen med att trycka i mig X antal bitar chokladkaka och vin blandat med cola i en mycket fin studentlägenhet. I Halmstad bor man lyxigt, haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0