En última instancia, puede ser un poco de sí mismo

Effektivitetens mamma idag. Jobbat 8 hektiska timmar, sprungit 1 mil på isunderlag, druckit 3 liter te med Mimsky, varit hos Julle och tagit farväl, svarat på mejl, åkt biltur med pappa pratandes engelska, spanska och mycket förtappad ryska och har dessutom lyckats laga en utsökt middag.

Även haft en givande disskussion om skräckfilmer med fyraåriga, prinsessklädda "Vera" på jobbet.

V - Fjööken, jag älska filmer, jag såg jättebja film igåj!! (Vera, mkt blygt, under lugg)
J - Vad kul! Vad hette filmen?
V - Vet inte...(Vera, mumlar)
J - Men vad handlade den om då?
V - En man i luva som hade tappat sitt huvud och gick runt o dödade alla för att stjäla deras huvuden! (Vera, börjar ta ton och ögonen lyser)
J - Eh, ok...
V - Den va jättebja!! Finns ett tevespel också, jag vinner alltid!! (Vera, slår handen i bordet mkt bestämt, som för att poängtera faktumet)
J - Låter ju bra...Men, ser du inga snällare filmer, Vera?
V- Alltsåå, jag döda mest huvuden av alla!!! Jag vinner!!! JAG DÖDA MEEEST!!! (Veras röst ekar nu över hela dagiset och hon ställer sig häftigt upp, spärrar upp ögonen och låtsas knivhugga med armarna i luften samtidigt som hennes lilla mun spriker upp i ett hysteriskt, barbariskt varggrin)!

Gotta love my job!

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0