2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja! Backpackade i Asien med Jossan i fyra småflummiga månader. Åkte till Spanien för att plugga spanska, underbart spontant. Vill bara återvända dit och stanna på obestämd tid.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade bara ett nyårslöfte, uppföll det inte men var på god väg.

3. Fick någon du känner barn?
Ja, min kusin fick sin dotter Elsa.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur var inte.

5. Vilka länder besökte du?
Typ samtliga länder i Asien. Och Spanien såklart. Och även Andorra, ett skumt litet land mellan Spanien och Frankrike. Juste, Tyskland, får ej glömmas.

6. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Mer pengar. Ett körkort. Mer tid med mina närmsta vänner. Mer trygghet i tillvaron.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Att hålla koll på datum är inte min grej!

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Spain!

9. Vilket var ditt största misstag?
Att åka till Pangkor. Men finns ingen poäng i att gräma sig över saker.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Specifikt?? Ehm. Alla pengar som gick åt för att resa var välspenderade pengar!

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor. Mat.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Alla nya människor som jag har träffat har gjort mig riktigt glad. Alla nya platser som jag har sett. Att få uppleva den spanska kulturen på riktigt. Att bli bättre på att prata spanska. Mer specifika saker? Att kladda sönder mig i regnbågens alla färger och fira fullmoon. Att bestiga ett högt och läskigt berg när man ej får/bör göra just detta. Att dansa crazydance så galet på skum klubb i Berlin att folk seriöst undrade vad jag gick på.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Kräksjuk på Bali. Pga arak? Pga att ryktet om vad de gör med maten var sant? Hehehe. Alla får Bali-belly. Annars så, är ju alltid lite förkyld. Fy fan.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Yelle, Broken Bells, Manu Chao,Veronica Maggio, The Strokes, Kimya Dawson. Sedan massa Rihanna osv från Asien. Och spanska discolåtar från spanientrippen. Mange Makers också, ha.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort under tidigare år?
Året i helhet: Ett av mina bästa år hittills. Bättre än 2010. Mycket bättre än 2009.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Min sista hemtenta. Bokläsning. Telefonsamtal med vänner som farit sin kos, svårt när man inte gillar att prata i telefon dock. Familjetid. Studier, rent allmänt, mer hjärnstimulans i tillvaron tack.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Onödiga tankar. Ångrande av beslut. Datorhäng. Solning: vart ju som besatt!

18. Hur var din julafton?
Svårt att säga, inge speciellt direkt. Väntade på att julkänslan skulle infinna sig men det gjorde den aldrig. Min stora släkt firade i Katrineholm medans vi firade hemma i Solle tillsammans med morfar. Kändes lite tråkigt att vara så få. Åt som vanligt typ ingen julmat (hatar det) men smällde i mig ton med julgodis, också som vanligt. Nästa år ska jag tvinga alla att äta indiskt!

19. Blev du kär?
Nej, det kan jag inte påstå!

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Tittar sällan på program på tv, anser att det mesta är skit, med undantag av serierna på SVT. Följde där både Lykke och Bron. Lykke var sjukt bra! 

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Eh. Hata är ett starkt ord...

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Jonas Gardells böcker, plural, hehe.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Broken Bells kanske? Vet inte, svårt...

24. Önskade du dig något som du fick?
JA!

25. Önskade du dig något som du inte fick?
JA igen, men inget värt att nämna.

26. Vilken var årets bästa film?
Requiem for a dream, inte från i år men jag såg den första gången detta år...

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Var på spa. Hade framtidsånget. Tänkte ha fest men icke. Hade dock det 2 veckor senare tillsammans med Julle :)

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Svårt att välja ut. Kanske en tjej från Chicago, svart powerkvinna med världens attityd och underbar humor.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Olika under olika perioder. I somras och höstas var det mycket småskumma saker från secondhand, inspirerad efter Berlin. Under Asien var det ganska tjejigt och slappt. Men alltid svarta jeans (nästan iaf), min favvo.

30. Vad fick dig att må bra?
Spanien. Impulsivitet.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen. Fast Ryan Gosling (Drive) är lätt snyggaste skådisen!

32. Vem saknade du?
Saknade många, hela tiden...

33. Vilken var din bästa månad?
November

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Såklart, men det spelar ingen roll nu.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Blir nog inte lika mycket flängande hit och dit. Inte lika mkt oseriöst flumm. Detta år blir seriösare, antagligen med plugg i Lund? Hoppas dock att jag ska ha råd att åka till USA i sommar och flumma runt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0