Din mamma, borde lart dig lite granna

Hola! 3 dagar har spenderats har nu. Laget ar betydligt battre nu men ingenting ar som jag hade forvantat mig. I skolan ar vi bara 8 elever, totalt!! 4 i min klass. Jag, en 55-arig kvinna fran england, en 37-arig dansk och en kille fran Norge i min alder. Den enda i min alder pa skolan. Har hangt med honom och killen som bor i min lagenhet, han kom i forrgar. Norrmannen alskar livet har, han bor i familj och har dar lart kanna "barnen" som ar i samma alder sa han pratar darfor myyyycket bra spanska. Berattade att han under sin forsta manad har stangde av sig helt fran omvarlden och gick all in for spanskan. Pratade med familjen, laste spanska bocker osv. Funderar pa att gora samma sak men det skulle ju minst sagt bli lite svart for mig. Jag och Josh, killen i min lagenhet, har bestamt att vi fran och med i dag bara ska prata spanska med varandra. Slar vad om att detta kommer att halla i cirka 5 minuter. Just nu kanner jag mest frustation nar jag pratar, jag vill saga sa mkt men vet inte hur. Vantar pa att det ska slappa. I min klass ar jag definitivt den samsta eleven. Alla andra har studerat intensivt under flera ar.
Nu ska jag kopa ett javla element. Ar sa fruktansvart kallt i var lagenhet. I natt sov jag med 4 filtar och hade pa mig 8 trojor och tva par mjukisbyxor och fros anda som tusan. Ikvall ska jag mota upp norska killen och hans spanska kompisar pa en bar. Lar ju bli intressant. De pratar med grov dialekt har sa jag har stora problem med att forsta vad de sager, latsat ofta och sager "si, si, vale", mvg pa det.
Pa fredag borjar den beromda karnevalen har. Ager rum denna tid varje ar. Verkar vara helt galen. Folk klar ut sig och dricker sig stupfulla pa gatan hela natterna, flera dagar i strack. Man ska alltsa kopa liter med alkohol och vandalisera gatorna. Tre kompisar fran Malaga kommer hit pa fredag for att vara med, vi har bestamt oss for att kla ut oss till pennor under karnevalen. Fattar inte riktigt varfor men min kompis insisterar. Maste nu hitta nagot gult och fult att ha pa mig. Funderar aven pa andra kladdraketer, for resterande kvallar. Min flatmate ska vara tiger. Han har kopt en skitvarm tigerdrakt pa primark, ska aka dit och hitta ngt liknande.
Sa, I'm doing alright men tycker att det ar trist att det inte ar nagra manniskor pa skolan, i Malaga traffade jag sa manga, hangde runt med alla mojliga, man var aldrig ensdam, har finns inte alls den mojligheten pa samma satt. Men, det blir nog battre har med tiden och har ju bara drygt 3 veckor kvar. Sedan blir det hem for morfars begravning och efter den sorgligheten sa atervander jag till Malaga. Ska aven hinna med att besoka en kompis i Salamanca under Cadiztiden ocksa.
Ahora: Voy a comprar el elmento (no es correcto, hehe!)

Kommentarer
Postat av: Paoi

Yey! Sandra skvallrade om din blogg, så nu ska jag bloggstalka dig och kontrollera att du inte liftar hem ensam på nätterna (som du absolut inte får göra, okej?).



Hoppas allt är bra där nere! Åt lunch med Mims och Sandra idag och du saknades. Uppdatera bloggen nu duktigt och njut där nere. (Här är det på tok för snöigt och soligt på samma gång, man blir blind. För mycket slask och is samtidigt, man ramlar.) <3

2012-02-21 @ 14:28:39
URL: http://fyndigt.blogg.se/
Postat av: Julia

Pao!! Vad kul! Såg detta först nu, glömde liksom bort denna blogg totalt, blev inte mkt skrivande. Är hemma nu i dryga veckan. Vi måste ses! Puss!

2012-03-08 @ 17:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0