Hot topic

Hej!

Jag är jätteintresserad av att få jobba hos er. Matlagning är min största passion och det indiska köket är mitt absoluta favoritkök. Jag längtar efter att få lära mig mer och efter möjligheten att få leva ut min matlagningspassion på daglig basis. Som person är jag energifylld, positiv och ordningsam. Nya utmaningar sporrar mig och jag älskar att ha många bollar i luften. Jag går in för allt som jag väljer att ta på mig och är väldigt flexibel. Bifogar här mitt CV.

Varma Hälsningar
Julia Jakobsson


Herregud. Nu har jag till och med sökt jobb som "professionell" indisk tandoorikock på en restaurang i det deprimerande bostadsområdet Flemingsberg. Herre. Gud. Jag har ju så mycket erfarenhet av kockyrket och av det indiska köket. Ha ha haaa. Men jag gillar indiska kryddor. Och nanobröd också, mums. Tänk att få möjligheten att gå runt och smygäta nanobröd hela dagarna. Gött. Har ändrat om i mitt CV, skrivit om hur asienresan öppnade mina ögon och bidrog till min stooora, osannolikt stora passion för det asiatiska köket. Jag har sjunkit ytterliggare en nivå, I'm going dowwwwn. Eller? Med tanke på hur mycket störda grejer som händer mig hela tiden skulle det inte förvåna mig om jag slutar upp som kock på någon skitmysko restaurang i Pajala som serverar skrikande aphjärnor till gästerna. Jag menar, seriöst, skulle någon bli förvånad? Jaja, jag söker ju jobb i alla fall. Måste tjäna pengar. Det räcker inte med att vara vikarierande dagisfröken någon gång ibland. Nej. Jag måste tjäna pengar snabbt så att jag kan dra på min efterlängtade volontärresa i slutet av oktober.

Ska snart börja plugga till högskoleprovet. Hurra. Det här måste vara en av mina sämsta livsperioder hittills. Det brukar alltid vara full rulle på mig men INTE, INTE nu. Det är bara att kämpa på, jag vet, man är ju faktiskt sin egen lyckas smed. Det är dött i Solle, jag jobbar ytterst sporadiskt, är pank och de flesta av mina vänner har flytt sin kos och är på väg framåt i livet, mot ett yrke. MEEEN, det ska jag med, snart så, det är bara att chilla for the thrill, som jag och Jossan brukar säga. Idag ska jag bli klar med min barnbok som jag håller på med, sedan träffa Malle och laga middag. Mycket intressant. Kanske ska laga något indiskt, nu när jag funderar på att bli tandoorimästare liksom. Tack och hej.

/Kocken Julia



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha du är ju för rolig!! Älskar att du har börjat skriva igen!! :):)

2011-09-08 @ 15:15:13
Postat av: Anonym

Har du skrivit en barnbok??? :O Hahaha är det seriöst?

2011-09-08 @ 15:16:12
Postat av: J

Haha, ja, det är faktiskt sant! Suger hästballe dock!

2011-09-12 @ 20:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0