I was waiting to be struck by lightning. I wanted to control it.

Så hade jag packat min väska och tänkt sätta mig på tåget till Halmstad. Sen kom en hög med tvivel, skrattade mig i ansiktet och spärrade vägen. Jag som var så nära. Inser hur fruktansvärt ambivalent jag är just nu. Kan knappt bestämma mig för vad jag vill äta. Men jag tror att det finns en mening med allt. Nu har jag två halva jobb och ett på g, indienplaner och högskoleprovet att plugga till. Igår pratade jag med kompis som jag lärde känna i Asien. Vi har båda insett att svaren inte kommer att falla ner från himlen som räddande änglar. Man måste helt enkelt pröva, chansa och testa. Annars vet man ju inte. Klyschigt men sant. Man måste vara modig. Men också eftertänksam. Jag var feg men samtidigt ganska klok. Nu ska jag läsa i en akademisk bok som en tok.



/Juliaaaaaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0