"Om det är tuuusen, då når man till stjärnorna"

Förskoledieten

Personliga egenskaper som krävs för att lyckas:
Allmän mesighet
Vilja att gynna barns tillväxt och..eh...välstånd typ?
Avvsaknad av ordet "NEJ" i vokabuläret
Vara allmänt dum i huvudet, som jag är

Tillvägagångssätt:
Bli vikarierande dagisfröken...FÖRLÅT...FÖRSKOLEPEDAGOG. Ät sedan som barnen, för mer vågar man ju inte äta. Jag menar, heellllooo, jag vill ju inte framstå som en grotesk, skamlös, flodhästelefant som slukar allt i min väg och inte låter de små, oskyldiga, minimala, hundögs barnen få äta sig mätta! Idag har jag alltså ätit en potatis och en halv pannbiff till lunch. Mellanmålet bestod av en knäckebrödskiva utan pålägg. Tillståndet blev därefter kritiskt.

Se också till att du (som jag) omges av PEDAGOGER som alla ALLTID "ska gå ner lite i vikt nuuu". "Ååååh, du e så duktig Ann-Katrin, ååååh". Och bara äter skumma sallader, innehållande ngt "hetsbantarpulversomnågonhälsotidningrekommenderade" som dock INTE verkar fungera. Inspirerande ju. Miraaakeeelkurdiiiet, åååh.

Träning under dieten:
Bärning av barn. Knäböj vid städning av nersörjad matssal. FRAMFÖR ALLT gungning av barn. Mesiga jag kan inet säga nej när de ropar "meeera, mera fart, fjöökkeeen, nuuuu". Detta resulterar i ett dagligt, sinnessjukt spring mellan 7 olika gungor under cirka två timmar.

Kritik mot diet:
När dagen äntligen går mot sitt slut är jag så fruktansvärt hungrig att jag går hem och äter upp hela kylskåpet.

Biverkningar:
Lågt blodsocker
Blackouts
Orkelöshet
Minskad kärlek till förskolemiljöer
Ett starkt, snabbt växande salladsmotstånd som kommer att bäras med under resten av livet.

/JULIA

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awesome juu!!!

2011-06-21 @ 22:41:03
Postat av: Anonym

Awesome juu!!!

2011-06-21 @ 22:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0