JETLAG

ÄR HEMMA NU!! Den långa flygresan gick faktiskt förvånansvärt BRA! Eller nja bra och bra, maten var kass, planet var B (ryanair feeling OCH  UTAN TV!!!!), Pekings flygplats var sämst och hela planet var fyllt av skrikande barn. Men annars så. VI klantade iaf inte till oss och det är huvudsaken. Tror det är första gången vi flyger tillsammans utan att skapa "problem".

Exempel:
Flyg till Asien: Missade connectin flight och fick därmed en helt ny (jobbigare) resrutt.

Flyg till Bali: Visatrubbel. Inga pengar och onödigt köande. Ingen koll på valutan och lurades därför på flera hundra kr var när dumma gubbar bar våra backpacks 30 meter.

Flyg till Filippinerna: Hade ingen utresebiljett så en dum tant tvingade oss att boka en på plats. Istället för den menade destinationen Kambodja, bokade tanten en biljett till Kuala Lumpur. Vi märkte såklart inte detta förrän det var försent att ändra. Jaja What 2 do liksom. Steg på planet och landade i Manila. Därifrån trodde vi att vi bokat ett flyg till Boracay fyra timmar senare. Hade vi det? Svar nej. Flyget till Boracay var visst från en annan flygplats, TRE timmar från den vi landade på. Det blev ganska stressigt och slutade med att vi fick springa marathon på flygplatsen- BARFOTA!

Flyg från Filippinerna: Jag råkade stoppa min nya dator i facket framför mig och glömde den såklart. Kom inte på det förrän två timmar efter vi stigit av planet, dvs en timme innan vi skulle med nästa plan. Fick springa runt som galningar för att hitta någon som kunde hjäpa oss och fick (tack och lov) tillbaka den i sista sekund. Det blev ännu ett barfotemarathon för att hinna med det anslutande flyget.

JA, det var ett smakprov. Det finns fler historer kan jag lova men inser själv att det blir lite too much att rada upp allt.

Back to now: Jag är helt dööööd men kan inte sova. Om man inte räknar med mina "nickningar" på planet, var jag vaken i totalt 42 timmar. KUUL! Var galet exalterad när jag kom hem så gick inte och la mig förrän vid två. Nu har jag vaknat?! Om sanningen ska fram vaknade jag redan vid sex. Tror det är jetlagen som spökar. INTE KUL. Jag vill bara sova!!! Jaja sjukt skönt att vara hemma ändå. Igår kom Andrea över på spontanbesök ♥ och idag ska jag träffa världsbästa Julia Å! :D Åhhhh livet är underbart. Inser nu att jag verkligen saknat alla mina vänner här hemma :')

Nej nu måste jag faktiskt försöka sova lite....
GODNATT! Eller godmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0