FEVER

Sämst lördag. Istället för att vara ute med Lollo och Jossan i Uppsala sitter jag nu hemma och sjuk framför datorn. Tristess_2011. Idag betalade Jossan femhundra spänn för ett lakan och jag trehundrafemtio för en tjocktröja som jag kommer att kunna använda i typ en vecka. Detta är mycket pengar när man är supermegaäckligtfattig och vill fly landet så länge som möjligt. Man måste snåla. Som Ove Sundberg, "- Det blir faktiskt 102 för dig och 98 för mig". Gotta love him. Jag är en smygshoppare. Jag shoppar aldrig stort och planerat. Istället spontant och litet. En ring där, en halsduk där, 34355 latte här och där, and so on. Märker det knappt själv. Tyckte att jag hade varit så duktig tills jag kollade mitt konto och såg alla tusentals småsummor som tillsammans blir rena rama rånet. Jag har alltså rånat mig själv lite. Jobbigt då det inte går att anmäla sig själv.

Idag lyckades Jossan med bedriften att helt sanningsenligt kunna säga "- Jag svarade inte när du ringde för min mobil hade fastnat i min väska". Denna incident slutade med att Jossan i panik klippte upp hela väskan. Den var ny. 

Har spenderat eftermiddagen med att titta på en fyra timmar lång teater, "Djungelboken". En teater stämplad som komedi, fylld av dans, sång och tusentals skådespelare. Detta är lika med SÅ INTE min smak av teater. Jag gillar dramatiska föreställningar med få skådespelare. Gärna monologisk. Djungelboken var brutalt långtråkig, med intetsägande danser och sånger efter varandra. Och mindre roliga skämt. Suck. Se ej detta! Irriterande. Glaset är definitivt halvfullt idag. Av utgången mjölk.

Jag är sugen på vin och cola. Och 76473264 ipren.
Jag är tråkig. Denna dag är tråkig. Tråkigt. Tråkigare. Tråkigast.
 
/Julia, i den gråa massan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0