Say Hello

Inatt drömde jag att landets mest inbitna cigarettrökarna hade kommit fram till ett mer ekonomiskt och effektivt sätt att få i sig sina dagliga smokes. De hade uppfunnit en jättestor, guldig apparat som skulle fånga upp andra rökares cigarettrök. Helt gratis. Apparaten såg ut som en cigg och de inbitna rökarna satte den till munnen när någon rökte i närheten och fångade liksom upp röken. Mycket intressant.

Vaknade klockan sju av att X antal sms klingade in på mobilen. Trodde att jag var aspoppis men upptäckte sedan att det bara var mamma. Som i 7 olika sms, med samma budskap och innehåll uttryckte sin dagliga ängslan; "Jag vet inte om jag drog ut hårrullarna, kan du kolla? Det kan börja brinna, Julia!". I det sista smset hade paniken eskalerat betydligt; "JULIA, HAR DU KOLLAT RULLARNA? VAR ÄR DU? Nu måste jag nästan åka hem!!".

Har spenderat ca 30 min i telefon med farmor, pratandes om hur pass besmittad man blir av andras bakterier när man handlar på ICA. Handdes vs tvål och vatten efter besöket på ICA var ett mycket hett ämne. Bryr mig egentligen inte överhuvudtaget men om jag någon gång vill bli sjuk ska jag definitivt gå till ICA och slicka på kundvagnshandtagen.

Igår umgicks jag med supersöta småttingar. Och blev lite nerkissad och nergäggad i yoghurt. Lite bajs, gegga och snor och så, som det tillhör. Roligast var en treårig flicka som hela tiden gick och kramade på en tvåårig pojke.

Flickan - Frööken, jag älskaa haan!!!
Jag - Jaa, vad bra! Vad gulligt!! Åh, gullligull!!! (bedårande gulligt ju)
Flickan vänder sig till tvååringen och ler stort.
Flickan - Pontus, vill du ligga med mig??
Eeeeh......
Hahaha

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0