Allians för de svaga

Jävla fucking skithelvete. Efter att ha suttit uppe hela natten och pluggat var ett sinnessjukt brutalt tandläkarbesök det sista jag behövde! Sitter här och darrar i hela kroppen. Vet inte om det är all extra, extra, extra bedövning, de 50 minuterna av onödigt borrande, neddrogandet med trasan över hela ansiktet (reaktion på att patient inte kan andas, ngn???) eller det faktum att jag är så förbannad. Jag har börjat ifrågasätta tandläkarvården mer och mer. Min fd tandläkare sa att inflammationen i mitt tandkött berodde på dålig tandskötsel (vilket skämt) medans min nya tandläkare idag informerade mig om att inflammationen enbart berodde på att min tand reagerat illa på en lagning förra sommaren. DENNA LAGNING VAR DE ANSVARIGA FÖR. Inflammationen fick tandens rötter att "ruttna". MEN HADE DE INTE KUNNAT HANDLA ANNORLUNDA DÅ? Och varför säger olika tandläkare olika saker. Idag gick jag dessutom dit för att ROTBEHANDLA tandhelvetet för att försöka rädda tanden från att "ruttna" och för att i ett senare skede kunna rotfylla den. Efter en timme av obehaglig bedöving, brutalt borrande och absolut noll förklaring till händelseförloppet så meddelar tandläkaren att rotbehandlingen har gjorts i onödan då tanden inte går att rädda. Hade detta inte kunnat UPPTÄCKAS TIDIGARE???? Allt i onödan. JAG BLEV ALLTSÅ TVUNGEN ATT DRA UT HELVETET.  Och en protes kostar 10.000 kronor och kan inte sättas in förrän till hösten. Jag har nu ett stort tomrum i min mun. AAAAAh, sååå arg. Tandläkaren kunde inte ens yttra några små ord om vad fan hon höll på med under lidandets onödiga timme. Hon bara körde in det ena efter det andra i munnen på mig. Jag kan lätt och med rätt anklaga folktandvården. De beslutar att laga min tand, detta resulterar i en våldsam reaktion i tandköttet och inflammation, fruktansvärd smärta - tandens rot ruttnar - tandläkaren säger att en rotfyllning är lösningen, låter mig genomgå en brutal rotfyllnadsbehandling, kommer sedan på att det inte går att rädda tanden med en fyllning (ooooj dååå...) - OCH TAR BORT TANDEN (1900 kr fattigare). Bläää. Inser att jag upprepar mig(!!!!). Föörlåt, detta kommer att bli en ältardag. I can feeel it. Är fortfarande för bedövad för att kunna prata normalt. STÄMNING? Inspired...Ha haaaa.

Det enda positiva denna förmiddag var min promenad hem då jag fick användning av min blodiga, misshandlade mun. Ett hus som jag dagligen går förbi bebos av ett gäng byggarbetare, typ jugoslaver och de stirrar på en som om de aldrig sett en tjej förut varje gång man går förbi. Idag bemötte jag deras stirrande med att visa upp mina tänder i ett blodigt varggrin. Jag riktigt kände hur blodet forsade fram mellan tänderna på mig. Som om detta inte vore skräckinjagande nog så tog jag sats, samlade en stor loska och spottade en illröd, koagulerad blodloska ner i den vita snön. Heheheheheehe. DRACULA. Be afraid.

/JULIA

Kommentarer
Postat av: elsa

hahahaha, vad jag skrattade åt det sista stycket :D du är bäst julia.



men det är verkligen sjukt det där med din tand! hur kan de göra så fel?

2011-01-21 @ 14:02:37
Postat av: Julia

Hehe, man blir som man umgås, eller som man ibland umgås (du bor ju inte direkt här :()



Jag vet. Den extrema bedövningen har precis släppt så nu gör det ooooooooooont. Kan inte äta. Fucking skit, är så sur. Det syns när jag ler!!! Jag ser ut som en fattig pundare, whattodo???? :(

2011-01-21 @ 16:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0