Det heter förskola!

Världens sötaqst barn men också oavbrutet barnskrik och hysterisk gråt i nästan två timmar (eller var det två år?). Klappklapp på huvud från en förvirrad "fröken Julia" som anses vara antingen 40+ eller i sjuårsåldern. Sås på bord, golv och i tak. Såsrapar. Värdelösa rim; sås, gås, mås, lås. En iskall promenad (deathwalk) på isiga vägar med fruktansvärd fjortismusik i öronen, avled men återuppstod. Äldre släktingars facebookstatusar, "Var ute och gick med hunden, det var så kallt, jag frös verkligen. Mötte en gammal granne och vi pratade om våra hundar. Hennes hund var jättefin, jag hoppas att den kan bli kompis med vår hund men man vet ju aldrig hur det blir. Ska nu laga mat, ska använda mig av bla bla bla och bla bla och bla bla och sen åka hit och dit OCH SKIT OCH SKIT". Januarihets med maniska nyårslöftare på överfyllt svettgym. Baconätning trots detaljerad, mycket målande beskrivning av lukten från människokött som bränts vid av en cigarett. Förlust av busskort, letande bland klädhögar, välbehövd sömn i random klädhög. Ladygagalyricsidiotångest. Hemtentatråkångest. Jagharsålitepengarångest. En arg tant. En arg katt. En arg fågel. Till och med den överfyllda papperskorgen vid Ica såg så fruktansvärt hatiskt ut att jag bara ville sparka ner den. Made for the trash, live with it. Så fint. Tugga käken ur led med hjälp av extras tuggummin. Också fint. Tankar på jordens undergång pga filmen "Vägen". Feeeiiint. Tankar på hur pass störd i huvudet MAN skulle vara om MAN byggde ett skyddsrum redan nu för att förbereda sig liksom. Jag skulle placera ett pingisbord där. Så intelligent och fint. Tankar på att MAN inte bör skriva "MAN" och på hur irriterande MAN faktiskt kan tycka att detta är.

/ JULIA
Fröken Julia
"FrökenJuliaJagHarKissatPåMigHjääääälpMigNuuuuuuuu"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0