Barndomens djurkyrkogård

Hamstri dog av mat. Eller av en alldeles för stor kopp skapad av mat. Eller av ett alldeles för litet hus för en på grund av mat alldeles för stor kropp. Eller på grund av en benskada pga vistelse av för stor kropp (skapad av för mycket mat) i ett alldeles för litet hus. Eller pga lidelsen pga dessa omständigheter. Eller pga den dödliga sprutan pga lidelsen pga dessa omständigheter. Vi begravde honom på tomten och jag grät i tre dagar.

Tussi dog under samma kväll som jag hade min elfte födelsedagsfest. Vi lyssnade på "We gonna rock the world" på repeart och hoppade på stolar. Jag somnade sent och nästa dag knackade det på dörren. En unge stod utanför och gav mig en död, nedblodad Tussi och ett hål i hjärtat. I efterhand kom jag att minnas att jag hade registrerat en vit volvo under kvällen. Den hade åkt förbi vårat hus flertalet gånger i hög hastghet. Det räckte, den blev boven i dramat, den fick ta skulden. Jag vägrade därefter att åka i vita volvosar och slängde Bubblesskivan i väggen så hårt att den gick i bitar. 

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0