Behind closed doors

Hade verkligen sett fram emot att ligga kvar i sängen hela dagen idag. Det fick jag inte. Istället väcktes jag alldeles för tidigt av en otäck ringsignal och mammas panikartade stämma:

"ÄR NI I STOCKHOLM?!"

" I SOLLENTUNA??!"

" NUUU????"

Dröjde inte lång tid innan hon sprang in i mitt rum med telefonen i högsta hugg och började visa tecken på att jag måste upp, PÅ MOMANGEN!Vi skulle tydligen få oväntat besök. Inom 5 min.

= LÅTSASSTÄDNING.

Herre min gud alltså. Vet inte hur många låtsasstädningar jag gjort i detta hus. Min familj är verkligen världens stökigaste. Min mamma vägrar dock att acceptera detta faktum så alltid när vi får minsta lilla gäst måste huset vara kliniskt rent. Iaf ska det se ut som att det är det.

Pappa och jag fick alltså springa runt som dårar imorse och "gömma" allt som låg framme.

Såhär ser tex. min garderob ut nu:



Allt ligger huller om buller.

Kul att gästerna sen bara var här i ungefär 5 minuter och endast höll sig på undervåningen.

Ännu roligare är att jag nu måste packa. Hur fan ska de gå till när alla mina saker ligger som Mount Everest i garderoben? Kan ju inte ens öppna alla dörrar utan att få allt över mig.  Jag orkar inte. Hejdå.

/Jossan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0