Ingen vill egentligen vara i Sverige

Kom hem och riktade blicken över hallspegeln. Denna fylld av julvykort från släktingar, vänner och bekanta. Jag kan säga att bokstavligen 90% av korten föreställer en plats utan någon som helst förknippning till Sverige. Pappas kompis skickar ett kort med julhälsning föreställande familjen på thailändsk strand. Farmor skickar ett kort föreställande en skidåkare som svischar ner för världens mest enorma och häpnadsväckande berg, knappast existerande i Sverige.

MEN OKEJ, svennarna kan förtränga att de faktiskt lever i detta land bäst de vill men nästa år kommer jag minsann att skicka ut julkort föreställande mig utanför dystra Helenelundsstation, med av kylan illröda kinder och med en mycket bister min, för jag menar, GUUUUD FADER vad kul det är att bo i Sverige under vinterhalvåret!!! ESKAPISM FFS!

JulleBulleRulle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0