På mitt minnes skrothög

Vilken fruktansvärt dålig, superirriterande skitdag. Jag har gått omkring och varit arg i princip hela dagen. Den utlösande faktorn var dagens bedrövliga tandläkarbesök. För det första så har jag lite tandläkarskräck och för det andra så resulterade dagens besök i att jag kände mig totalt överkörd. 

Jag har tydligen en inflammation i en del av tandköttet. Denna djävulska inflammation har bidragit till att en av mina tänder är så pass rotskadad att den måste tas bort. Helt och hållet. Och ersättas av en "fejktand". Summan av kardemumman = En utgift på 9000 svenska, förjävliga kronor.

Kan tyckas märkligt att jag inte uppmärksammat det här själv? Alltså. Jag hade en våldsam smärta i anslutning till tanden för cirka 8 månader senare. Jag var då i Sydney och det kändes inte så angeläget att leta upp en svindyr tandläkare där. Jag prövade istället andra alternativ för att lösa problemet. När jag i stort sett hade druckit flourskölj istället för vatten i några dagar försvann smärtan helt och hållet. Lättad tänkte jag inte mer på den saken....FÖRRÄN NU.

Så Jossan, din lilla minisumma för busskortsbrottet kan slänga sig i väggen!!!

Åh. Har så mycket dåliga erfarenheter av tandläkare och tandrelaterade problem. När jag var fjorton år gjorde jag en fasansfull tandoperation som pågick i nästan 2 timmar. Jag minns alla nålar som misshandlade min mun genom att gång på gång sticka in mer bedövning. Hela munnen var slutligen så pass nerdrogad att jag fick svårt att prata. I övrigt var jag vid fullt medvetande. Tyvärr. De skar upp hela min gom, sedan hängde den där och svajjade. Under hela operationen kunde jag ständigt känna den mot tungan.

Ljudet av kniven som skar upp gomen var så intensivt och overkligt inne i mitt huvud att jag var nära på att flyga iväg ett litet slag. Sätta mig och titta på, hoppas på det bästa liksom. Jag blödde något fruktansvärt. Trodde aldrig att det skulle ta slut. En ondskefullt lång och tjock slang stacks ner i halsen på mig. Denna sög ihärdigt upp blodet mitt framför ögonen på mig. 

Efter uppskärningen av gomen kom borrningen. Det skar och dansade inne i huvudet på mig. Ljudet var så högt och övertagande att jag knappt visste vad jag tänkte. När den sadistiska tandläkaren slutligen meddelade att operationen var färdig så var den egentligen inte det. Gomen skulle nämligen sys fast igen. Risp, risp lät det inne i mitt huvud, i takt med att tankarna återvände och påminde mig om den härliga blodsmaken i munnen.

Sov gott med detta i tanken!
/JULIA


Kommentarer
Postat av: Anonym

Neeej!! :( är det sant?? Stackare!! Fyfaan

2010-11-30 @ 00:07:38
Postat av: elsa

men oj! vad jobbigt julia :( måste du betala det själv?

2010-11-30 @ 13:47:34
Postat av: Julia

Im gonna wait and see!!! Mina aggrokänslor har iaf lindrats nu. Hade verkligen damp den dagen, på alla som kom i min väg!

2010-12-01 @ 22:58:42
Postat av: Lulu

Å nej, stackars dig Julia! Usch vad hemskt.

2010-12-03 @ 00:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0