Onsdag

Bra början på dagen.

1. De ringer från dagiset. Andra gången de behöver mig på tre? evighetslånga veckor och självklart kan jag inte ställa upp då jag måste plugga.

2. Jag öppnade försiktigt dörren till mitt rum vilket fick den att rasa i golvet. Gångjärnen lossnade. Förstår absolut ingenting. Har alltså inte längre någon dörr. Great.

3. Framor ringde och bringade positivitet in i vardagen...NOT. Jag tycker hemskt mycket om min farmor men hon har en förmåga att vara "aningen" för negativ ibland, speciellt i telefonen. Alla samtal ter sig ungefär likadant.

F - Hur går det i skolan?
J- Jodå, det går bra!
F- Jaa, men inte leder det till något relaterat jobb heller, inte i dessa tider..
J- Jodå, det mesta går om man vill, men nu så ska jag ju ut och resa...
F- Oj,oj,oj, inte nu igen! Är det så kul det där? Med vilka pengar då?
J- Jag har en del sparat från tidigare jobb och så plus att jag ska försöka jobba lite även nu..
F- Jobba nu? Med skolan och allt? Hur ska nu det gå till? Du ska vara tacksam för att du fortfarande blir försörjd hemma med mat och husrum
J- Eh, ja, det är jag...
F- Den tiden är snart över, nu är du vuxen och måste börja ta ansvar. När jag var lika gammal som du jobbade jag ihärdigt på familjens gård och tog hand om mina yngre bröder, ungdomarna har det så lätt numera..
J- Tiderna förändras antar jag..
F- Själv får jag mina pengar från staten, det är inte mycket men det räcker i alla fall till hyran
J- Så bra...
F- Det gäller att hushålla med tillgångar!
J- Jag vet...


/Julia

Kommentarer
Postat av: emilia

snart kommer du in i ett positivt flyt!

2010-11-24 @ 17:44:52
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: J

Haha julia, du är ju för rolig

2010-11-24 @ 18:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0