Nu för tiden lever jag ett stilla liv. Jag ser dagarna komma och sedan springer dem förbi. Jag tror att det är sant som dem säger i Sahara, alla sandkorn har ett nummer

Plugg. Jobb(??). Träning. Och ett skumt projekt som jag inte förstår någonting av. Det handlar om att skapa någon form av dialog...JAHA. Det är allt jag har fått förklarat för mig. Jag vet inte vad jag egentligen håller på med. Nu har jag sjukt mycket att göra och ändå har jag ägnat 4 timmar i sträck åt att "upptäcka ny musik". PANIK.

Thåström är tydligen 53 år, det visste jag inte. Jävlar vad gammal. En av hans senaste låtar heter "Kort biografi med litet testamente". Han planerar väl för slutet. Det är bra att planera sin begravning i god tid. Själv har jag redan börjat tänka på vilka låtar som ska spelas. Jag hoppas dock att jag hinner ändra mig hundra gånger om innan det är dags, innan mitt nummer kommer upp. Stört bra är han iaf, Thåström alltså. Amy Diamond däremot. Hon är hela 18 år (occch ett hajft faktizzkt). Jag trodde att hon fortfarande var 12. "This is me now" väcker en hel del minnen. Dålig musik kan ofta bli rolig musik. Jag kanske ska börja lyssna lite på schlager också, ungefär lika illa som Amy ju. Och börja titta på Dansbandskampen. Och kanske till och med gå och dansa på plats för att njuta av hur dåliga musiker förstör bra låtar.


Danskampens vinnare, år 2008? Larz Kristerz. Måste kolla upp dem lite. Gillar hur de byter ut S mot Z. Väldigt hippt. Nästan lite för revolutionerande. Mycket vågat band detta. De inspireras tydligen av Beatles (Läs: av att förstöra Beatles lyrics genom att sätta dem i schlagersammanhang). Gillar deras utstyrslar också, påminner mig om Eriksbergsskolans talangshower när jag var sisådär 11. Alla mimade, dansade likadant och klädde sig såhär. Dansstegen var mycket advancerade. Man gick runt, runt i en cirkel så länge att man slutligen ramlade över sig själv. LarZZZ kristerZZZ skriver intelligenta texter också, hjärta och smärta och sådär. Kul och gul. Hund och rund. Om de skulle tröttna på låtskrivandet kan de överlåta det åt barnen på närmaste dagis. Smart plan, killar!

LARZ KRISTERZ, NI E BARA BEEEST!! http://www.youtube.com/watch?v=G8MIaUNTFHU&feature=related

 

Jag måste plugga idag. Jag älskar att analysera citat med hjälp av kurslitteraturen och sätta dessa i olika sammanhang. “Cultural entities typical of the culture industry are no longer also commodities, they are commodities through and through.” Ehhhhhh, jaha. Så lille Adorno menar att kulturella enheter typiska för kulturindustrin inte längre också är varor utan varor rakt igenom. Intressant. Mycket, mycket intressant. Givande detta. Ser ljuset i tunneln när jag träder in i Adornos spännande tankebanor. Underbart.

MEN LAARZZ KRISTERZZ ni eh bah bezzt!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Juste, jag får inte glömma dagens sminktips: Om du har mindre bra hy och foundationen tar slut. Om du dessutom har bråttom och inte hinner införskaffa ny, do not give up!! Öppna dörren, greppa foundationflaskan och kasta den våldsamt i marken. Detta kommer garanterat att bringa fram det sista utav flaskans innehåll. Det är alltså bara för dig att plocka upp kletet från marken och smeta in det i ansiktet. Det gjorde jag idag. Känns fräscht. Och bra.

//JULIA


Kommentarer
Postat av: Konradyvonne

Nice site, regards from the netherlands!

2011-11-09 @ 07:47:14
URL: http://konradyvonne.blogfrombed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0