Nattåg <3

Fruktansvärd natt, fruktansvärd dag. Det känns som att jag har blivit överkörd av femton lastbilar och 27 militärvagnar. Att åka natttåg är inget att rekommendera. Inget att ens överväga. Obekväma, smutsiga stolar och ingen väme överhuvudtaget. Jag trodde att jag skulle frysa ihjäl. Det kändes som att jag befann mig inne i en frys konstant. Iskalla klaustrofobiska plågokänslor. Dessutom fes grannkillen oavbrutet i sömnen och det luktade äggmök. Som om detta inte vore nog så tryckte en tjej 2 säten framför mig i sig illaluktande majonäsmackor. Borde vara olagligt. Allt detta missade kära Lollo då hon sov som en söt, liten gris bredvid mig. Så fridfullt. Själv var jag klarvaken, svintrött, irriterad, iskall och rastlös. Ägnade tiden åt att lyssna på fransk rap och rimma om majjomackor och tågfisar. "Sov" allt som allt i kanske 5 minuter. Mitt ben däremot, sov i typ en timme, inte särskilt angenämt. 

Vid den brutala tiden 05:50, efter sju timmar i gas och majjolandet anlände äckeltåget till centralen och jag åkte mörbultad hemåt för att där tillbringa knappt en timme innan det var dags att åka till skolan för föreläsning. Det gick mycket bra, somnade och väcktes åter av en kurskompis säkert tio gånger om. Kände mig knappt medveten om att jag var i skolan, kunde lika gärna ha legat kvar som en uteliggare på tåget. Hade fått ungefär lika mycket i utbyte.

Det är verkligen en speciell sorts människor som väljer dessa nattåg, iaf i överlag. Vi åkte exempelvis med in public haschrökande, kokainsniffande luffare. Fresh. Jag är inte fresh, usch, är helt snurrig av trötthet, allt är luddig och suddig. Som om jag går runt i en konstant dimma och inte får grepp om någonting. Måste sova nu, innan jag blir galen.

Annars har Lund varit jättekul. Med Soffan, ElsaElsaElsa, Svenzzon, Shout Out Louds, HP, Nation, Bowling, Falafel, Statsvandring and so on likzzom...Gangzztaa Jossan borde ha skippat sitt jobb och följt med, jag säger då det, Jossan! Nästa helg tycker jag att Jossan ska ha sitt gangzzzta party, vi har ju upptäckt awesome musik nu!

Hittade Nach heart på Spotify btw, ser ljuset i den mörka, dimmiga och luddiga tillvaron..
/Julia

Kommentarer
Postat av: J

Hahha Julia. Åh jag ångrar att jag inte följde med :( nästa gång!!! Måste planera fekke!!

2010-11-23 @ 01:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0