Mycket Väl Godkänd Musik


1. Per Gessle - En händig man, om du lyssnar på denna skit kommer du att ifrågasätta hur Per Gessle överhuvudtaget lyckades slå igenom som soloartist! Måste vara ett skämt som när som helst kommer att avslöjas. Tyckerlitesyndom.

2. Alla låtar som Takida någonsin skapat, deras så kallade "konst". Låter så äckligt amerikanskt (och texterna ska vi inte ens uttala oss om). Det får mig att tänka på två lustiga amerikanare som jag och Helena träffade i Sydney. De satt ständigt på golvet i utsvängda jeans, löparskor och diggade till Takida och Eminems album från 2004. Deras huvuden gungade estatiskt fram och tillbaka i takt med Eminems rapattacks.

3. Kelis - Milkshake "Min mjölkdricka får alla pojkarna till gården o där bah den e bättre än din, o där bah den e bättre än din. Jag kan lära dig men jag måste bestämma". Vem har skrivit detta?????? Veeeem???????? När backpackande Julle kommer hem ska den svenska version skapas av oss två.

4. All form av schlager. Det värsta som finns är när dansband gör om bra låtar till schlagers. Observera bara dansbandskampen. Börjar nästan gråta.

Sedan har vi ju alla b-kändisar och deras fruktansvärda one time "hits". Exempelvis Marie Plojsjö med hennes "Boom boom boom" och Olinda någonting med sin "Playboy bunny" vars video innehåller de mest bisarra "specialeffekterna" jag någonsin har skådat. Detta kan dock inte räknas som musik, kan ovanstående göra det? /Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0