20 is the magic number…. eller?!

I hela mitt liv (eller iaf halva) har jag väntat på att fylla 20 år! Så himla coolt att vara vuxen lixzzoom. Så himla coolt att slippa sitta vid barnbordet på alla släktmiddagar, slippa allt tjat och gnäll och så himla supercoolt att handla på SYSTEMET! WoOoW. Listan kan göras lång…

 

Nu är jag 20. Tjugoårtvåmånaderochtredagar för att vara exakt. JABBA!! Jag känner mig så friiii. Eller inte. Jag ljög. Inte om min ålder, tyvärr. Men om den där friheten. Den existerar inte. Nu är jag ju vuxen. På riktigt! Blev det över en natt bara. ÅLDERSKRIS!! Jag menar det. Helt plötsligt börjar folk förvänta sig saker av mig och det vanliga tjatet har övergått till en massa ansvarstjat och vadskadugörameddittlivtjat. Hej ångest!

 

Rik är man tydligen också för helt plötsligt ska man betala dubbelt så mycket för allting. 690 spänn för ett SL månadskort, KOM IGEN. Det är ju för fan nu man har som minst pengar.Har försökt förtränga min ålder genom att åka på reducerad biljett. Okej nu låter jag jättesnål men hallååå jag är faktiskt inte vuxen!!! Detta slutade iaf med kontroll och tydligen såg jag gammal ut så jag åkte fast (1200 kr böter, som hittat.) Det lustiga är att varje gång jag ska handla på systemet ser jag inte så gammal ut längre. Jag blir kritiskt granskad och tvungen att lämna fram legget 17 gånger innan jag får köpa något... SKUMT!

 

ÅHHH JAG VILL INTE VARA STOR!!! Take me back to 1900-talet. Tiden då det var helt okej att ha noll koll på läget och bara glida runt. Tiden då man lekte med Pogs och Gogos.  OCH när man sa kalasbyxor istället för strumpbyxor. <3<3<3

 

Pogs och Gogos för er som glömt.

 

Det enda som egentligen är bra med att vara 20 är väl ändå möjligheten att köpa sin egen alkohol. Men om jag ska vara ärlig så var det mycket skönare att bara ringa ett samtal och sedan få det levererat. Twenty sucks!

 

Summan av kardemumman:

1. Åldern är bra mycket mer än ett jävla nummer.

2.  Alla ni som fortfarande är barn, snälla njut. Jag kan köpa ut åt er!!!

 

 

//JOSSAN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0