Spooky

Inatt drömde jag om spöken på mitt jobb. Kanske inte så konstigt då det sägs att det spökar i ett av husen. (Huset som jag jobbar i!!!) Vet inte riktigt vad jag ska tro då jag aldrig sett något själv men det har faktiskt hänt en hel del skumma saker som jag inte finner någon logisk förklaring till. Spisar har slagits på, saker har flyttats, dörrar har öppnats m.m.  Olika medium har till och med varit där och hittat spöken i byggnaden...

 

Personalen tar detta ytterst seriöst och har hemlighetsstämplat det hela. (Så nu lär jag väl få sparken.) Vissa är till och med så rädda att de inte ens vågar gå in i huset. Något överdrivet…

 

I’m not afraid!!!!

 

Åtminstone var jag inte det innan min dröm. Fick nämligen träffa spökena inatt. De spökade som aldrig förr och drömmen kändes såååå verklig. Riktigt läskigt var det. Så läskigt att jag faktiskt vaknade upp helt kallsvettig.

 

På måndag ska jag öppna spökhuset för första gången. Jag kommer alltså att vara där all by my self, supertidigt på morgonen. Ingenting som jag har oroat mig något speciellt för. Men när jag vaknade inatt måste jag faktiskt erkänna att jag blev riktigt nervös inför öppningen.

 

Nu har jag smält drömmen så nu är jag inte så nervös längre. Istället känner jag att det vore lite spännande att få det hela bekräftat. Snälla spöken, ge mig lite spökerier!!

 

I’ll keep you updated.

 

/ Jossan The Ghost Hunter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0