Ursäkta mig, känner jag dig? NEJNEJNEJ, så bort med dig!

Stressig juledag. Åka med försenat tåg tidigt på morgonen. Sitta och halvsova på mindre intressant föreläsning. Shoppa på låtsas i fruktansvärt trött tillstånd tillsammans med Soffan. Träna med brutalt fula, påtvingat köpta träningsskor på överfulla gymmet. Åka hem efter gymmet på ett kissluktande tåg som var TRETTIOFEM minuter försenat (som vanligt).

När jag äntligen kom hem var jag skitsur och inte blev det bättre av att pappa började tjafsa med mig om en löjlig, jävla datorsladd! Jag rymde irriterad upp på mitt rum och bänkade mig smått handlingsförlamad framför teven. Skulle precis inta min sena middag då det knackade på dörren. Jag trodde att det var pappa som ville fortsätta sladdtafset och muttrade surt "-Kom INTE in..". Dörren öppnades ändå och där stod inte pappa utan........HELENA!!!! Min favvo!!! Vilken fin luring. Underbar överraskning! ÅÅÅh, blev så jävla glad!!!

Klockan är nu över halv tio och jag har inte ens börjat att packa inför resan som går av stapeln IMORGON. Jag vet inte var någonting är och har inte tvättat. Ska tilläggas att mitt rum ser ut som ett BOMBNEDSLAG (ingen överdrift). Har med andra ord mycket att göra!!!

Det ska bli så skönt. Att få försvinna ett tag. Slippa stirra in i döda grisansiktens ögon, hetsa runt i stan och fejksmila åt trippelpack med sockor!!

Fast å andra sidan, I will miss julafton med släkten, Kalle Anka (faktiskt) och all mysig julmusik. Känslan som faktiskt alltid infinner sig på julafton är väldigt fin. Fast känslan av att ligga och sola på en strand i Thailand är nästan ännu finare. Hoppas att jag får träffa Bauhaus också!

/Julia


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha Julia du är ju bara bäääst!!

2010-12-20 @ 21:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0