Gratis är bäst!!!

Idag har jag mer eller mindre blivit tvingad att gå på bio. Min mormor hade nämligen för ovanlighetens skull (not) fått tag på gratisbiljetter. Man fick tydligen två biljetter om man är medlem i Ikea-club. Väldigt snällt tycker jag. Det tyckte inte mormor. Hon tyckte att det var snålt att bara få två biljetter. Detta påpekade hon även till mannen i kassan samtidigt som hon försökte tigga till sig två till. Det gick inte.

 

Gissa vad hon gör då, min 69 åriga mormor. Jo hon sätter på sig en mössa och ställer sig i kön igen. (Samma person sitter alltså i kassan.) Hur girig får man vara? PINSAMT!

 

Jaja det fungerade iaf så idag har min familj och jag gått på bio med mormor. Det var en upplevelse vill jag lova. För det första var vi där kl 17.00. D.v.s. en timme innan filmen började och en halvtimme innan man ens fick gå in. Vi stod alltså ute och frös i TRETTIO MINUTER!  Mormors ide såklart. Eftersom det var fri placering var det ju viktigt att vara där först av alla så att man får bra platser.

 

Såklart kom vi dit först (vem förfryser sig frivilligt när det finns platser till alla liksom.) 25 minuter stod vi där alldeles ensamma och när det väl började komma lite folk började mormor smida planer. Jag citerar:

”Jossan, DU springer in och tar platser”

”Peter, DU lämnar fram biljetterna”

”Lena, DU köper popcorn”

 

Herregud alltså. Såg hur alla människor runt om kring oss började stirra….

 

Väl inne på bion gick det faktiskt ganska smärtfritt, förutom att mormor högt skulle klaga på personen som satt framför oss. Han var ju alldeles för lång. Detta resulterade i att han satt som en hösäck hela filmen. Den stackaren vågade väl inte annat.

 

Grädden på moset blev när vi skulle åka hem. Tåget kom när vi nästan var framme på perrongen så vi sprang de sista meterna. Mormor trampar då på något. En femkrona. Tror ni inte att hon tvunget måste ta upp den då?! Vi missade tåget. Tack mormor  ♥

 

För övrigt var bion superbra. The next three days. Se den!!!

 

/JOSEFIN


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar din mormor!

2010-12-03 @ 22:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0